Sposoby na pozbycie się wody z organizmu

Sposoby na pozbycie się wody z organizmu

Woda to źródło życia. Jest niezbędna do rozwoju i właściwego funkcjonowania. Bierze udział w zachodzących reakcjach chemicznych i metabolicznych. Woda w organizmie spełnia istotne funkcje, ale jej nadmiar w tkankach może prowadzić do zwiększenia wagi i innych niepożądanych skutków. Jak pozbyć się wody z organizmu w takiej sytuacji?

Dlaczego dochodzi do gromadzenia wody w tkankach?

Istnieje wiele przyczyn takiego nagromadzenia wody, m.in.:

  • Zaburzona równowaga między sodem a potasem – nadmiar sodu i niedobór potasu.
  • Kobiecy cykl, antykoncepcja hormonalna – w drugiej fazie cyklu następuje wzrost poziomu estrogenów względem progesteronu. Skutkiem tego procesu może być właśnie zatrzymanie wody w organizmie. Przy antykoncepcji hormonalnej, kiedy poziom estrogenu jest ciągle wysoki może dojść do trwałego stanu zbytniego nagromadzenia wody.
  • Wysokie temperatury – upały doprowadzają do rozszerzenia żył, a to z kolei do przenikania wody do tkanek.
  • Choroby – przewlekła niewydolność żylna, choroby nerek czy niedoczynność tarczycy mogą być również powodem magazynowania wody w tkankach.

Objawy zatrzymania wody w organizmie?

Zbytne nagromadzenie wody w organizmie zwykle kojarzony jest z gwałtownym i trudno wytłumaczalnym w inny sposób wzrostem wagi. To jednak nie wszystko. Pojawiają się obrzęki, najczęściej rąk i nóg (buty, które wczoraj były idealne, nagle stają się za ciasne), ale opuchnięte mogą być również np. powieki.

To jednak nie wszystkie oznaki tego, że zatrzymywanie wody w organizmie może być naszym problemem. Pozostałymi mogą być: uczucie ciężkości nóg, zmęczenie, kłopoty z koncentracją, rozdrażnienie czy ból głowy.
Co zrobić, żeby usunąć nadmiar wody w organizmie?

Jeśli zastanawiasz się jak pozbyć się wody z organizmu, to mamy dla Ciebie kilka porad.

Zmień dietę – unikaj soli

Ogranicz spożycie soli i produktów, które ją zawierają: słonych przekąsek, konserw, gotowych dań, fastfoodów. Zacznij sprawdzać co kupujesz – czytaj etykietki, a kiedy znajdziesz w składzie glutaminian sodu to odstaw taki produkt na półkę. Jedz więcej warzyw i owoców, szczególnie tych bogatych w potas: bananów, ziemniaków, selera, kiwi czy pomidorów. Jedz także owoce bogate w wodę, np. arbuzy.

Pij więcej wody

Woda w organizmie powinna być stale uzupełniana. Powinno się przyjmować ok. 2 litry wody na dzień, małymi porcjami, w ciągu całego dnia. Najlepiej sprawdzi się do tego woda mineralna o małej zawartości sodu. Możesz także spróbować herbatek ziołowych, np. z mniszkiem czy pokrzywą.

Bądź aktywna

Ruch to zdrowie także wtedy, kiedy dokucza Ci zatrzymywanie wody w organizmie. Ruch poprawia krążenie i przepływ limfy. Dodatkowo wraz z potem zostaje wydalony nadmiar wody. Jeśli nie chcesz od razu zapisywać się na fitness, to świetnym rozwiązaniem będzie np. codzienny, minimum półgodzinny, szybki spacer. Jeżeli siedzisz w biurze to nie zapominaj raz na jakiś czas rozprostować nóg i przejść się, np. podczas rozmowy przez telefon.

Skorzystaj z suplementacji

Na rynku znajdziesz preparaty, które pomogą Ci pozbyć się nadmiaru wody. Powinny zawierać one w swoim składzie np. yerba mate, pokrzywę czy mniszek, które uczestniczą w procesach wydalania wody z organizmu czy korzeń pietruszki, który działa na prawidłową pracę nerek. Pokrzywa, mniszek czy pietruszka dodatkowo wspierają zdrowie układu moczowego. Te wszystkie produkty znaleźć można np. w suplemencie diety Hydrodren.

Mamy nadzieję, że te wskazówki sprawią, że gromadzenie wody w organizmie już więcej nie będzie dla Ciebie problemem!

Dodaj komentarz