hydrodren

4 sposoby,dzięki którym łatwo usuniesz nadmiar wody z organizmu

Woda to źródło życia. Jest niezbędna do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania. Uczestniczy w zachodzących reakcjach chemicznych i metabolicznych. Woda w organizmie spełnia ważne zadania, ale jej nadmiare w tkankach może prowadzić do zwiększenia wagi i innych nieprzyjemnych objawów. Jak pozbyć się wody z organizmu w takiej sytuacji?

Dlaczego dochodzi do gromadzenia wody w tkankach?

Istnieje wiele powodów takiego nagromadzenia wody, m.in.:
Zaburzona równowaga między sodem a potasem – nadmiar sodu i niedobór potasu.
Kobiecy cykl, antykoncepcja hormonalna – w drugiej fazie cyklu wzrasta poziom estrogenów względem progesteronu. Wynikiem tego procesu może być właśnie zatrzymanie wody w organizmie. Przy antykoncepcji hormonalnej, kiedy poziom estrogenu jest stale wysoki może dojść do permanentnego stanu zbytniego nagromadzenia wody.
Wysokie temperatury – upały powodują rozszerzenie żył, a to z kolei do przenikania wody do tkanek.
Choroby – przewlekła niewydolność żylna, choroby nerek czy niedoczynność tarczycy mogą być także przyczyną gromadzenia wody w tkankach.

Objawy zatrzymania wody w organizmie?

Nadmiar wody w organizmie zwykle wiązany jest z nagłym i trudno wytłumaczalnym w inny sposób wzrostem wagi. To jednak nie wszystko. Pojawiają się obrzęki, najczęściej rąk i nóg (buty, które wczoraj były idealne, teraz stają się za ciasne), ale opuchnięte mogą być również np. powieki.
To jednak nie wszystkie oznaki tego, że zatrzymywanie wody w organizmie może być dużym kłopotem. Innymi mogą być: uczucie ciężkości nóg, zmęczenie, kłopoty z koncentracją, rozdrażnienie czy ból głowy.
Co zrobić, żeby usunąć nadmiar wody w organizmie?
Jeśli zastanawiasz się jak pozbyć się wody z organizmu, oto kilka sprawdzonych metod.

Zmień dietę – unikaj soli

Ogranicz spożycie soli i produktów, które ją zawierają: słonych przekąsek, konserw, gotowych dań, fastfoodów. Zacznij kontrolować co kupujesz – czytaj etykietki, a kiedy znajdziesz w składzie glutaminian sodu to odstaw taki produkt na półkę. Jedz więcej warzyw i owoców, zwłaszcza tych bogatych w potas: bananów, ziemniaków, selera, kiwi czy pomidorów. Jedz także owoce bogate w wodę, np. arbuzy.

Pij więcej wodyhydrodren

Woda w organizmie powinna być wciąż uzupełniana. Najlepiej przyjmować ok. 2 litry wody na dobę, małymi porcjami, w trakcie całego dnia. Najlepiej sprawdzi się do tego woda mineralna o niskiej zawartości sodu. Możesz również spróbować herbatek ziołowych, np. z mniszkiem czy pokrzywą.

Bądź aktywna

Ruch to zdrowie również wtedy, kiedy dolega Ci zatrzymywanie wody w organizmie. Ruch wspiera krążenie i przepływ limfy. Ponadto razem z potem zostaje wydalony nadmiar wody. Jeśli nie chcesz od razu zapisywać się na fitness, to dobrym pomysłem będzie np. codzienny, minimum półgodzinny, szybki spacer. Jeżeli pracujesz w biurze to nie zapominaj raz na jakiś czas rozprostować nóg i przejść się, np. podczas rozmowy przez telefon.

Skorzystaj z suplementacji

Na rynku znajdziesz produkty, które wspomogą pozbycie się nadmiaru wody. Powinny zawierać one w swoim składzie np. yerba mate, pokrzywę czy mniszek, które uczestniczą w procesach wydalania wody z organizmu czy korzeń pietruszki, który działa na właściwą pracę nerek. Pokrzywa, mniszek czy pietruszka dodatkowo wspieraja zdrowie układu moczowego. Te wszystkie produkty znajdziesz np. w suplemencie diety Hydrodren.
Mamy nadzieję, że te wskazówki sprawią, że gromadzenie wody w organizmie już więcej nie będzie dla Ciebie problemem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie