Jakie witaminy na włosy?

Aby nasze włosy były piękne zdrowe i lśniące potrzebujemy zrównoważonej diety by nie doszło do wszelkich awitaminoz, one to bowiem powodują częste wypadanie włosów.

U zdrowego człowieka dopuszczalne jest wypadanie 100 włosów na dobę. Trzeba również pamiętać, że włosom potrzebne są witaminy z grupy B, witamina A, E, H, F oraz C. Każda z tych witamin w inny sposób stymuluje porost oraz witalność włosów.

Tak więc witamina działa na właściwy metabolizm zrogowaciałych komórek macierzy włosa. Brak lub niedobór tej witaminy objawia się kiepskimi łamliwymi włosami, które w wyniku długotrwałego braku wypadają. To witamina rozpuszczalna w tłuszczach. Maksymalnej pokłady znajdziemy w tkankach zwierzęcych takich jak ryby, tłuste mięso, sery, jaja, mleko oraz w pomidorach, papryce, marchwi, truskawkach i warzywach zielono listnych.

Witaminy z grupy B dołączają się bezpośrednio w procesach fizjologicznych wzrostu włosów,ochrania je przed działaniem niekorzystnych procesów zewnętrznych oraz przed chorobami. Tak witaminy B1 i B2 regulują pracę gruczołów łojowych, regulują proces budowy komórek oraz tkanek, |zapobiegają tworzeniu się łupieżu. Można znaleźć w piersi kurczaka, ziarnach słonecznika, oleju słonecznikowym oraz wieprzowinie. Witamina B3 wspomaga pracę układu krwionośnego działają na odpowiednią ilość krwinek i rozszerzając naczynia krwionośne zaopatruje między innymi włosy w substancje odżywcze oraz tlen. Witamina B5 wspiera pigmentację włosów hamując ich siwienie.Zgrywa główną rolę w procesach regeneracyjnych, a znaleźć ją możemy w brokułach i grzybach. Witamina B6 bierze udział w podziale komórek w mniszkach włosowych, a jej największą ilość dostarczymy organizmowi jedząc sardynki, banany i wątróbkę. Witamina B9 jest odpowiedzialna za porost włosa. To tak zwany kwas foliowy, którego nieprzebrane pokłady są w mielonym kminku. Kminek należy mielić bo w nasionach jest kompletnie nieprzyswajalny przez nasz mechanizm ludzki (przelatuje przez układ trawienny w nienaruszonym stanie). Wreszcie witamina B12 wspomaga włosy zapobiegając ich wypadaniu. Otwarta w kurzych wątróbkach i wołowinie. Niedobór witamin z grupy B może prowadzić do nadmiernego łojotoku.

Witamina E chroni włosy przed działaniem wolnych rodników, nadaje im aksamitny połysk oraz tym sprawia, że włosy wyglądają wspaniale Najwięcej witaminy Ejest w zbożach, olejach w tym w kukurydzianym, szafranowym, migdałach i orzechach. Jest to witamina rozpuszczalna w tłuszczach.

Witamina H także oddziałowje na porost włosów. Zapobiega ich siwieniu oraz łysieniu. Bogatym źródłem tej witaminy są orzechy, kraby, grzyby, szpinak, pomidory, marchew, olej sojowy, mąka sojowa, sardynki oraz wątróbka.

Witamina F to zespół nienasyconych kwasów tłuszczowych.Pobudza pracę wszystkich komórek organizmu w tym również włosów.

Wszystkie powyżej opisane witaminy obecnie można kupić w aptece jako produkty zestawów witamin, względnie przygotowanych suplementów diety. Natomiast by Podbudować włosy i zapobiec ich wypadaniu, oraz regenerować mniszki włosowe stymulując je do pracy, można kupić w aptece odżywkę dla osób po chemioterapii, która świetnie działa na porost włosów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie